vrijdag 28 september 2018

Wat is jouw ervaring met de mini-bieb?


Lezen jullie wel eens iets uit een mini-bieb? Je weet wel, zo’n schattig opgeknapt kastje mét raam in het deurtje, waar iemand dan zijn oude boeken in zet voor iedereen om te lenen of te ruilen. Soms mag je de boeken zelfs gewoon meenemen. In Utrecht heb ik er inmiddels 22 gevonden en m'n thriller Verstoppertje erin gezet. Wil jij ook een exemplaar voor je mini-bieb? Ik stuur je er graag een toe!

Aan de muur, op een paal of opgehangen in een boom!

Boek maakt wereldreis

Tijdens mijn wereldreis, al weer een jaar of twintig geleden, leende ik boeken uit mini-biebs in de hostels waar ik logeerde. Ik vond het fantastisch want je hoefde zo maar één boek mee te slepen in je rugzak (e-readers e.d. waren er toen nog niet). Als ik hem nog niet uit had, nam ik het boek gewoon mee op reis, soms helemaal naar een ander continent. Daar ruilde ik hem weer in de boekenkast van een ander hostel. Lezers schreven er vaak wat in en vermeldden de plaats waar ze het boek uitgelezen hadden. Zo reisden sommige boeken de hele wereld over en kwam je overal ter wereld Nederlandse boeken tegen!

Gechipte boeken

Ik weet niet of de boeken uit deze mini-biebs ooit zulke spannende reizen maken maar het zou kunnen… Eigenlijk zou je alle boeken moeten chippen om ze te kunnen volgen. :)
De mini-biebs zijn een leuk initiatief, ik heb alleen geen idee of er ook veel gebruik van wordt gemaakt? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Wil jij er een voor jouw mini-bieb?

Heb jij, of ken jij, een mini-bieb en lijkt het je leuk om mijn boek daar in te zetten? Dan krijg je van mij een speciaal mini-biebexemplaar. Het enige dat ik terugvraag is een leuke foto van m’n boek in jouw mini-bieb. Stuur me een berichtje en we regelen het samen.

Goed weekend!
Nicolette

17 opmerkingen:

  1. Graag ontvang ik een boek. Ate Vegter Niesenoort 5 1141 BM Monnickendam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik haal regelmatig een boek uit een mini-bieb hier in de buurt. Lijkt me heel leuk om jouw boek (nadat ik het zelf heb gelezen) daar in te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met betrekking tot het kunnen volgen: je hebt ook zwerfboeken. Inclusief website waar je ze kunt volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nu je het zegt, heb ik ook wel eens zo’n boek in handen gehad in de trein!
      Heb jij ervaring met het volgen Anna Marie?

      Verwijderen
  4. Wat leuk.. wij hebben hier in de buurt (Rotterdam Schiebroek) diverse mini-biebs staan.. bij ons in het appartementencomplex hebben we er ook een neergezet waar bewoners onderling boeken kunnen uitwisselen..
    Als boeken er lang in blijven staan plaatsen we ze in een van de andere mini-biebs zodat er doorstroom is.
    Ik zou het leuk vinden om een exemplaar van jouw thriller er tussen te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Debora, wat leuk om dat in een appartementencomplex te doen!
      Ik stuur je graag een exemplaar van Verstoppertje.
      Stuur me een berichtje op Nicci.dutch@gmail.com !

      Verwijderen
  5. In onze wijk heeft het buurt informatie centrum 5 mini biebs in de wijk geplaatst. 1 tje daarvan staat op 10 meter van mijn voordeur. Ik ruil daar vaak boeken(en hou de bieb in de gaten als er teveel in zit haal ik er wat uit om later terug te plaatsen) Ik zou het leuk vinden om daar ook een boek van jou te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Yvonne! Stuur me een berichtje op Nicci.dutch@gmail.com en dan regelen we dat!

      Verwijderen
  6. Heb een biebje op mijn werk voor collega’s, daar zou in ook graag jouw boek in hebben staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, ik heb je een berichtje gestuurd via Messenger!

      Verwijderen
  7. Bij mij in het dorp is er eentje en daar breng ik regelmatig een bezoekje aan. Soms zijn er periodes dat de inhoud bijna niet veranderd, maar als ik dan ineens een tijdje niet meer kom, dan staat er vaak wel weer wat leuks in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sinds gisteren hangt mijn minibieb buiten tegen ons huis aan :-)
    Ik zou het heel leuk vinden om jouw boek daar in te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Margriet! Stuur me een berichtje op Nicci.dutch@gmail.com, dan regelen we dat!

      Verwijderen
  9. Wat leuk zeg dat je jou boek geeft aan de minibieb's. Ook ik zou er graag een ontvangen,vanaf morgen is dan eindelijk mijn eigen minibieb geopend. Jou boek zou ik er graag in zetten. Groeten elly de Lang. strijkerelly@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen