vrijdag 23 november 2018

En we staan op Bol.com!


"Op de schappen" bij de grote Bol! :)
Het valt soms niet mee om alle rollen – schrijfster, uitgever, vertegenwoordiger, boekhouder en verkoper – te combineren. Laten we zeggen dat ik steeds beter begrijp wat het toevoegt als een uitgever je ondersteunt. Toch doe ik alles nog te graag zelf om die stap, op zoek gaan naar een uitgever, te maken. 

Dankjewel
Misschien ben ik ook wel te eigenwijs. Ik ben een wereld ingestapt van heel veel aardige mensen die je veel gunnen. De meeste recensenten zijn positief en brengen commentaar op je boek tactisch. Dank daarvoor trouwens! ;)
Sommige boekhandelaren plaatsen je boek meteen op een mooi plaatsje op de toonbank. 


Een lange adem
Er zijn er ook, die je pardoes de deur wijzen als je voor ze staat met je eigen uitgegeven boekje in de hand. Ik begrijp dat wel. Wat zijn er veel boeken te koop, en wat zijn er veel mensen die zelf een boek uitgeven. Het loont eigenlijk pas om een boek te verkopen, en daar moeite voor te doen, als je er veel van verkoopt. En ik wil, in kleine stapjes, proberen om zelf een succes te maken van mijn boek(en). Dus, een lange adem...of misschien dat ik op een dag toch de overstap probeer te maken naar een uitgever.   

Op naar een tweede druk 
Ik heb nu 312 van de 500 boeken verkocht. Zo’n 90 boeken heb ik weggegeven ter promotie; aan recensenten, mini-biebhouders, leesclubs, winacties, en aan mensen die  hebben geholpen om Verstoppertje te maken.
Als ik dus nog 100 boeken verkoop, komt er een tweede druk! Dat is mijn doel voor nu. Ik hoop met deze stap naar Bol.com zo ver te komen. 

Verstoppertje al gelezen?
Vind je het leuk om me een beetje te helpen? Als je Verstoppertje al hebt gelezen, kun je een recensie plaatsen op Bol.com. Ik vind dat natuurlijk heel erg tof van je en ben je dan voor altijd dankbaar. :-) 

X
Nicolette


Ik heb er al drie. Dankjewel recensenten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten