dinsdag 27 november 2018

Hij ligt in de bibliotheek!


Thrillers & Spanning bij de M!
Gelukkig maar voor ons schrijvers dat er mensen zijn die graag boeken kopen. Zonder opbrengsten van je boek, is er ook geen geld om weer een nieuwe te schrijven en uit te geven.
Maar ik begrijp de mensen die graag een boek lenen bij de bieb ook. Ik hou van de bibliotheek, en niet alleen omdat ik dáár niet de boeken hoef af te stoffen. :-)

Ik breng zo graag tijd door in de bieb, tussen al die boeken. De sfeer is er zo fijn en je kunt snuffelen en lezen wat je wilt, zonder dat iemand je op de vingers komt tikken “dat het hier geen bibliotheek is”. :-)
Hier in Utrecht kan ik mijn lol op. De bieb in het centrum kent maar liefst vier verdiepingen. Dat Verstoppertje nu tussen al die boeken mag staan, dat vind ik best een eer en natuurlijk heel erg leuk.
Zestig boeken voor de bibliotheek, ze pasten net op het kinderzitje. :)
Hoe komt je boek in de bieb?
Je eigen boek in de bibliotheek krijgen, dat gaat zo: je stuurt twee exemplaren van je boek naar een centraal punt in Nederland (NBD Biblion), met wat begeleidende informatie. En dan is het afwachten geblazen…
Een recensent van de bibliotheek leest en beoordeelt je boek. Als hij/zij het niks vindt, krijg je keurig je twee boeken teruggestuurd. Dat was een beetje waar ik van uitging, misschien ook wel om mezelf te beschermen.

Gelukkig!
Maar gelukkig vond de recensent het boek goed genoeg en heeft zij er een recensie over geschreven, die vervolgens naar alle bibliotheken in Nederland ging.
Deze bibliotheken beslissen dan zelf of ze jouw boek willen bestellen, en dat was maar liefst 60 keer het geval!
Nadat ik een grote doos, met alle zestig boeken, naar ze toe had gestuurd, kreeg Verstoppertje een bibliotheekbestendige stevige kaft. 
En nu ligt hij in de bibliotheken. Ik weet niet welke, daar krijg je helaas geen lijstje van. Maar mocht ie niet bij jou in de buurt in de bieb liggen, dan is hij vast te reserveren vanuit een andere.  
Dus, voor wie heeft zitten wachten tot ie te leen zou zijn in de bibliotheek; het is zo ver! Veel leesplezier!

Nieuw in de bieb!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten